Češki proizvođač automobila Škoda na svjetskoj premijeri u Tel Avivu predstavio je potpuno novi model Scala, i to kao zamjenu za dosadašnji Rapid.
Škoda je pravovremeno obećala da će potpuno novi kompaktni model biti prekretnica u svakom pogledu. Ubrzo je kao najava stigao atraktivni koncept Vision RS iz kojeg se upravo iznjedrila serijska verzija nazvana Scala. Novo ime je očekivano, budući da se željela prekinuti svaka poveznica s Rapidom.
Raskošan prtljažnik
Na fotografijama je očito da je dizajn karoserije izveden kao evolucija svih novijih modela Škode. Kao posebno upečatljivi ističu se nova maska motora te prednja i zadnja LED svjetla. Tu je i specifično izveden poklopac prtljažnika, ali i natpis Scala, koji dolazi umjesto tradicionalnog Škodinog loga.
O širokoj lepezi paketa serijske i dodatne opreme svjedoči podatak da se Scala može naručiti s točkovima dimenzija od 15 do 18 inča. Logično, o odabranom ovisi i vizuelni utisak s boka.
U odnosu na prethodnika Rapida, dimenzije karoserije su nešto veće – 4.362x1.793x1.471, dok je međuosovinski razmak rastegnut za 47 mm pa sada iznosi 2.649 mm. Time su najviše profitirali putnici na zadnjim sjedištima. U skladu s očekivanjem, kupci dobivaju raskošan prtljažnik zapremine 467 litara koja potpunim obaranjem zadnjih sjedišta raste na 1.410 litara.
U gospodsku ponudu prostora glavni mamac za kupce predstavlja potpuno nova instrument-tabla s digitalnom tehnologijom. Ispred vozača se nalazi displej dijagonale 10,2 inča na kojem se prikaz organizira po želji vozača. Ovisno o paketu opreme, centralni displej može imati dijagonalu od 6,5 do 9,2 inča, a tu je i multimedija napravljena po trenutno najmodernijim standardima.
Bogata oprema
Oprema će biti vrlo bogata te skuplji paketi donose: dvoozonski automatski klima-uređaj, grijane volana i sjedišta te prednji vjetrobran sa brzim grijačem. Nova platforma podržava sve sisteme za aktivnu i pasivnu sigurnost bez kojih nema dobrih ocjena na EuroNCAP testiranju. Pod tim se misli na automatsko kočenje u slučaju opasnosti, sistem za održavanje vozila u voznoj traci, upozorenje na predstojeći sudar, adaptivni tempomat, sistem upozorenja na vozilo u mrtvom uglu, Park Asist.Kome ni to nije dovoljno, može naručiti ovjes Sport Chassis Control, koji je, u odnosu na standardni, niži za 15 mm, a ima i dva programa rada – Normal i Sport.
Šira javnost će priliku za prvi susret sa Scalom imati u martu, kada je na programu „Geneva Motor Show“. U ponudi pet motora
Na početku prodaje Scala dolazi sa pet motora – tri benzinska i po jedan dizelaš te sa plinskom CNG instalacijom. Kao osnova stiže 1.0 litreni TSI benzinac sa 95 KS uparen s ručnim mjenjačem sa pet stepeni prijenosa.
U sredini benzinske ponude nalazi se snažnija verzija istog agregata sa 115 KS. Kao šlag na tortu dolazi 1,5 TSI sa rasnih 150 KS. Recimo da su snažnije verzije benzinaca uparene s ručnim mjenjačima sa 6 stepeni prijenosa, ali da se kao opcija nudi DSG sa stepenom prijenosa više. Isti se mjenjači nude i sa 1.6 TDI motorom sa 115 KS.
Agregat koji kao pogonsko gorivi koristi zemni plin (CNG) raspolaže sa 90 KS. Očekivano, svi motori iz ponude zadovoljavaju Euro6d-TEMP normu.