Tržište automobila u Bosni i Hercegovini, na svu sreću, u posljednje vrijeme nije pratio pad prodaje u nekim drugim zemljama, ili barem nije u velikoj mjeri.
Kriza u Ukrajini, nestašica repromaterijala i još neke stavke mogle su uzdrmati i bh. tržište, ali ovlašteni dileri su zadovoljni.
Ako se gleda prvi kvartal 2002. godine, zadovoljavajuća je brojka od 1.856 prodatih novih vozila.
Reklo bi se, luksuz je ipak za odabrane, pa na listi najprodavanijih, jasno, nema vozila i brendova iz one superklase. Tako je svuda, jer to i nisu vozila za široke narodne mase.
Najprodavaniji automobil u prvom kvartalu ove godine je Kia Sportage IV, koji je pronašao svoj put do 123 vlasnika, a prate ga Hyundai Tucson nove generacije, kojih je prodato 82, i Škoda Scala sa 80 primjeraka.
Očigledno je da je Scala preuzela dio onoga što je nekada bila popularna Octavia, pa je tako Octavia tek četvrta, sa 75 prodanih primjeraka.
Slijede Volkswagen T-Roc (55), Peugeot 208 (52), Renault Clio (51), Dacia Duster (45), Toyota Yariss Cross (44), a listu 10 najprodavanijih u prvom kvartalu zaključuje Citroen C3 (38).
Ako gledamo proizvođače, onda je češka marka Škoda uvjerljivo prva, sa 257 prodatih primjeraka, a slijede Volkswagen sa 185 i Kia sa 152.
Treba spomenuti i rezultate nekih luksuznijih brendova koji se teško mogu naći na vrhu poretka, ali su, recimo, u prvom kvartalu uvezena 93 Mercedesa, dok je novog vlasnika našlo 29 vozila marke BMW te dva Jaguara.
Porsche se u BiH nameće sve više, a, kako nam je rečeno iz Porschea BH, u ovoj godini im je cilj da na bh. ulicama bude 1.000 registriranih vozila ove luksuzne marke.
Tome će, sigurno, doprinijeti i vrlo dobar rezultat u prvom kvartalu. Uvezen je 31 Porsche.