Redakciji "Dnevnog avaza" javili su se Jasmin Ibrahimović, nastanjen u Kaliforniji, SAD, te Darko Marić, nastanjen u Švedskoj, koji tvrde da su tokom posjete svojoj rodnoj zemlji, tačnije Sarajevu, bili žrtve firme "387 Rent a car“ koja ima svoju poslovnicu na Sarajevskom aerodromu. U uvodu razgovora Marić objašnjava kako je zbog povoljne cijene odlučio da iznajmi automobil od ove kompanije, ne sluteći šta će se na kraju desiti.
- Kad sam došao da preuzmem automobil, zaposleni Miralem Šećerović ponašao se poput lisice u kokošinjcu, koristeći svaki trik iz priručnika prevare kako bi izvukao dodatni novac. Insistirao je da platim dodatno osiguranje od 200 eura, uz prepadanje da bi odbijanje moglo rezultirati "katastrofalnim troškovima" u slučaju štete. Odbio sam, ali sam bio prisiljen položiti depozit od nevjerovatnih 2.400 BAM – kaže Darko.
Skinuto bez pitanja
Ističe kako je vozilo koje mu je predato bilo prljavo, s tragovima pepela, mirisom cigareta i polupraznim rezervoarom te kako je lično po preuzimanju fotografijama dokumentirao oštećenja i stanje vozila.
Tvrdi da je 20. novembra automobil vratio u boljem stanju nego što ga je zatekao, očišćen i s napunjenim rezervoarom, te da je sve i fotografirao. No, sutradan ga je dočekao šok.
- Sutradan sam dobio e-mail od kompanije, koji me oborio s nogu. Tvrdeći da je "otkrivena manja ogrebotina" na vozilu, bez ikakvog kontakta sa mnom, automatski su skinuli iznos od 1.614,74 BAM s moje kreditne kartice. Bez pitanja, bez objašnjenja – samo hladna krađa pod maskom poslovanja – navodi Darko.
Nakon toga kaže da mu iz kompanije niko nije odgovarao ni na pozive ni na mailove te da je zbog svega podnio i krivičnu prijavu protiv ove kompanije.
Slično iskustvo je, kako nam je ispričao, imao i Jasmin Ibrahimović.
- Po povratku vozila, niko od njihovih službenika nije bio prisutan da obavi pregled. Zvao sam ih i rekli su da jednostavno vozilo ostavim na parkingu, bez pregleda. Onda vidim da su mi s kartice skinuli 1706.27KM za navodnu ogrebotinu. Prvo, ne znam kako šteta za ogrebotinu može iznositi gotovo 2.000 KM, a drugo, odgovorno tvrdim da nikakvih dodatnih ogrebotina na vozilu nije bilo – kaže Ibrahimović.
Njegov advokat Emir Kovačević kazao je da je zbog svega navedenog kompaniji poslao opomenu pred tužbu, nakon čega su ponudili da Ibrahimoviću vrate novac.
"Znali su uslove"
No, direktor kompanije "387 Rent a car“ Sanin Salković kaže da sa slučajem Darka Marića nije upoznat, dok optužbe Ibrahimovića negira. Kaže da je zbog svega angažirao advokata te da će podići tužbu za klevetu.
- On je auto iznajmio preko „Car Flexija“ i uslove ugovora oni postavljaju, ne mi. Kod nas na šalteru može da kupi dodatno osiguranje koje mu umanjuje učešće u eventualnoj šteti i skroz uklanja ili smanjuje depozit. Mislim da gospodin nije izabrao nijedno, da je ostavio samo depozit, što znači kakvu god štetu da bi napravio, morao je učestvovati u njenom saniranju – navodi Salković.
Na pitanje kako je saniranje eventualne ogrebotine moglo koštati čak više od 1.700 KM, Salkanović tvrdi da je odšteta naplaćivana prema katalogu.
- Pošto su svi automobili kod nas novi, iz 2023. i 2024. godine, šteta se naplaćuje prema kataloškoj cijeni ovlaštenog servisa. Plus, morao je platiti i administrativne troškove obrade štete i ima tri dana stajanja automobila koje se naplaćuje 100 KM + PDV. To je ukupna cijena koja mu je naplaćena – kaže Salković.
Brojne kritike
Na stranici „Tripadvisor“ također je moguće naći brojne kritike i upozorenja na račun ove kompanije. Tako je jedan korisnik, potpisan kao Dino K. iz Australije, u poruci objavljenoj 2. novembra 2024. naveo da mu je također zbog navodne ogrebotine naplaćeno 1.299,26 KM.
- Njihova predstavnica, Aida Kolenović, bezočno je lagala i odbila dostaviti bilo kakav fotografski dokaz o nastaloj šteti unatoč mojim višekratnim zahtjevima – naveo je Dino K., a njegov komentar bio je praćen brojnim sličnim iskustvima.