Još jedna njemačka automobilska kompanija podnijela zahtjev za stečaj i gotovo 4000 radnika strahuje za svoja radna mesta.
Stvari u autoindustriji u posljednje vrijeme ne idu najbolje, proizvođači automobila zapeli su sa svojim električnim modelima jer se potrošači radije odlučuju za motor s unutrašnjim sagorijevanjem, a sve zahvaljujući neodlučnosti političara.
To znači da proizvođači automobila moraju da uvedu mjere smanjenja troškova. Troškovi zaposlenih obično čine najveću stavku u rashodima tako da kompanije baš na tom polju štede. Međutim, ukoliko proizvođači štede i proizvode manje, to utiče i na druge kompanije u automobilskoj industriji.
Loša vijest
Volkswagen je prije nekoliko dana iznenadio saopćenjem da planira da ukine 30.000 radnih mesta. Javnost se još nije oporavila od tog šoka, a već je stigla sljedeća loša vijest.
Prošlog petka je dobavljač WKW podnio zahtjev za nesolventnost nadležnom lokalnom sudu jer je kompanija u stečaju. To znači da oko 3800 radnika brine za svoju budućnost. Kompanija iz Vupertala specijalizovana je za ukrasne trake i funkcionalne komponente i proizvodi ih prvenstveno u svom sjedištu i u Velbertu. WKW je snabdijevao velike proizvođače automobila kao što su BMW i VW.
Vijest, međutim, nije iznenađenje. Već neko vrijeme kruže glasine da stvari ne izgledaju dobro za WKW.
Njemački mediji navode da je bankrot bio neizbježan uprkos što je 2022. godine prodata za gotovo 600 miliona eura. Savezna država Severna Rajna-Vestfalija preuzela dala je garancije i kompanija je uspjela da se spasi restrukturiranjem.
Međutim, budući da je to bilo vrlo sporo i da je moguće preuzimanje od strane američkih investitora propalo sredinom godine, WKW je sada konačno u stečaju, pišu njemački mediji.
Veliki problemi su i Mercedesu iz istih razloga.
Brend Mercedes-Benz bio je jedan od prvih koji je bezglavo skočio na tržište električnih automobila, a ujedno je bio i taj koji je najviše požurio. Asortiman EQ je za kratko vrijeme narastao, od Mercedes EQA do EQS SUV-a.
Prvobitni cilj je bio da do 2030. godine postanu kompanija koja prodaje 100 posto električna vozila. Međutim, od tog plana nema ništa! S obzirom na nizak obim prodaje, novi cilj je dostići 50 posto prodaje električnih vozila do kraja decenije. Uvjerljivija cifra, ali sada je problem profitabilnost.
Zavisno od Kine
Kina nije samo postala glavni igrač na međunarodnoj "električnoj" sceni, već je postala i najveće svjetsko tržište automobila. Brendovi su potpuno zavisni od Kine. Međutim, privilegovani položaj koji su zauzeli strani proizvođači se urušava kako se na njihovo mjesto pojavljuju novi lokalni brendovi.
Mercedes, BMW i Audi više nisu sami i više ne dominiraju. Oni se bore protiv vrhunskih kineskih proizvođača kroz saradnju sa ovim brendovima, kao što je Denza - zajedničko ulaganje između BYD-a i Mercedesa, od kojeg su međutim Nijemci sada iznenada potpuno odustali.
Mercedes je sada u teškoj situaciji zbog smanjenog tržišnog učešća u Kini. Prodaja je pala i profitabilnost je stoga mnogo niža od očekivane. Nijemci su početkom godine očekivali profitabilnost od 11 posto, ali nove prognoze ukazuju na brojke između 7,5 i 8,5 posto za tekuću godinu. Značajan pad koji može biti praćen daljim rezovima. Najskuplji modeli su najviše podbacili u Kini, uglavnom S-Klasa i Maybach.