INTERVJU

Selma Alispahić, prvakinja SARTR-a, za "Dnevni avaz": Mnogi ne znaju da je Andrić sav novac dao za biblioteke

Serija “Nobelovac” je najznačajnije djelo do sada na filmu i TV-u koje se dotaklo života velikog pisca Ive Andrića

Alispahić: Bilo je bolno igrati predstavu nakon tragedije. Facebook

prije 2 dana

Proslavljena bosanskohercegovačka glumica Selma Alispahić više od 30 godina gradi glumačku karijeru koja je iz današnjeg rakursa više nego bogata. Alispahić je dobitnica brojnih nagrada, među kojima i ona za najbolju evropsku glumicu. Skoro da nema perioda da povod za razgovor a ovom glumicom izostane.

U intervjuu za „Dnevni avaz“ govorila je o svoja dva posljednja projekta – seriji „Nobelovac“, koja govori o životu nobelovca Ive Andrića, te o predstavi „Gidionov čvor“.

Sloboda izražavanja

Koje su ključne teme koje ste željeli da istaknete kroz ovu predstavu?

- Predstava “Gidionov čvor” višeslojna je i višeznačna. Tretira nekoliko ključnih tema koje se tiču odrastanja naše djece i uloge roditelja i nastavnika u tom procesu. Dotičemo se tema vršnjačkog nasilja, slobode govora, prava da se bude drugačiji, kao i slobode umjetničkog izražavanja koja onda postaje ključna u osvajanju lične slobode odraslog pojedinca.

Koje ste izazove sreli tokom procesa režije?

- Predstavu sam počela raditi 5. aprila 2023. godine, mjesec poslije desit će se stravičan događaj u Beogradu koji nas je sve šokirao. Nisam ni slutila da će predstava uopće biti i odgovor na brojna pitanja koja smo si postavljali nakon takve jedne tragedije. Mislim da smo svi morali da se zaustavimo, pogledamo oko sebe i pokušamo shvatiti u kakvom svijetu živimo. Bilo je bolno igrati predstavu nakon toga, ali se pokazalo i kao neophodno upravo da se govori o ovim temama.

Kako mislite da će publika reagirati na postavljene dileme?

- Pa, poslije više od godinu igranja predstave shvatila sam da je ova predstava bila prijeko potrebna svima nama, posebno roditeljima, nastavnicima i učenicima. Mladi ljudi su najvažniji u našem društvu i mi odrasli imamo veliku odgovornost da im stvorimo okolnosti u društvu u kojima će mirno odrastati. Puno je pitanja i dilema koje stoje pred publikom, ali to je i suština jednog pozorišnog čina.

Šta za vas znači igrati u seriji koja se bavi životom Ive Andrića i kako se osjećate u vezi s tim da predstavljate njegovu suprugu?

- Serija “Nobelovac” je najznačajnije djelo do sada na filmu i TV-u koje se dotaklo života velikog pisca Ive Andrića. Bila mi je velika čast što me Tihomir Stanić pozvao da igram Milicu Babić Andrić, koja nije samo bila supruga Nobelovca nego i vrlo važna pojava u kulturnoj historiji ovih prostora. Ona je bila vrsna kostimografkinja koja je opremila skoro tri stotine dramskih, baletskih i operskih predstava na prostoru bivše Jugoslavije. Umrla je vrlo mlada, u 59. godini, i bila je velika ljubav Ive Andrića koja je utjecala na njegove životne odluke i sigurno bila inspiracija za neke ženske likove u njegovoj literaturi.

Odlična saradnja

Kako ste doživjeli svoju saradnju s Tihomirom Stanićem?

- Tihomir Stanić i ja smo se odmah „prepoznali“ kao glumci, radili smo tako da smo se sporazumijevali u par rečenica, pogledom ili jednostavno tišinom. On je kolega koji vam pruža apsolutnu podršku kad igrate s njim, uživa u svemu dobrom što napravite. Imala sam potpuno povjerenje u njega, a povjerenje je najvažnije kada se nađete s nekim u kadru ili na sceni. Tihomir Stanić je velika radost za saradnju i bilo je prelijepo raditi s njim.

U seriji „Nobelovac“ otkrivaju se manje poznate strane Andrićevog života. Šta biste izdvojili kao najzanimljiviji detalj koji ste saznali tokom rada na projektu?

- Pa činjenica, npr., koju mi nismo učili u školi o Ivi Andriću, a to je da je novac od Nobelove nagrade poklonio za razvoj biblioteka u Bosni i Hercegovini. To je bio veliki novac i to je velika gesta koju danas ne možete očekivati ni od koga. Isto tako ta cijela priča o ljubavi sa Milicom Babić će biti nova i za gledaoce jer se o tome do sada nije previše govorilo.

Mnogo ideja

Koji su vaši budući projekti?

- Imam puno ideja o kojima ne govorim dok ih ne krenem realizovati. I predstavu “Gidionov čvor” sam radila u potpunoj tišini i tek progovorila o njoj kad je bila skoro završena. Volim raditi u tišini jer sve unaprijed najave mi predstavljaju neku vrstu opstrukcije i rasipanja energije. Radije sve svoje potencijale usmjeravam na rad.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.